راهنماي خريد كاغذ ديواري

ارتيمان ارايه در زمينه خدمات و طراحي پارچه ديواري فعاليت دارد.

راهنماي خريد كاغذ ديواري

۱۰ بازديد

راهنماي خريد كاغذ ديواري

 

كاغذ ديواري از وسايل تزييني است كه امروزه به سرعت در بين مردم جايگاه خاصي پيدا كرده است. انتخاب طرح و رنگ كاغذ ديواري كار بسيار مشكلي است كه بايد اطلاعاتي داشته باشيد تا بتوانيد بهترين كاغذ ديواري را انتخاب نماييد و بعد از گذشت كمي از زمان سبب دلزدگي شما نشود. بهترين راهنماي خريد كاغذ ديواري را مشاوارن كه طراحي دكوراسيون داخلي را انجام مي دهند مي توانند به شما ارائه كنند زيرا اين افراد داراي تخصص و تجربه اين كار هستند و با بازديد از فضا، شما را به خوبي راهنمايي مي كنند تا فضاي زيبا و متفاوتي كه سرشار از آرامش باشد را انتخاب نماييد.

در اين مقاله تصميم داريم ويژگي هايي از كاغذ ديواري براي فضاهاي متفاوت اتاق خواب، اتاق خواب كودك، اتاق نشيمن و … را به شما معرفي كنيم تا براي انتخاب كاغذ ديواري اطلاعات كافي را داشته باشيد.

اتاق نشيمن از فضاهايي است كه بيشتر ساعاتي كه در خانه به سرمي بريم افراد خانواده در آن هستند و رفت  و آمد در آن زياد است پس در انتخاب كاغذ ديواري آن بايد توجه زيادي كرد. فضاي اتاق نشيمن چه كلاسيك باشد چه مدرن با استفاده از كاغذ ديواري مناسب آن فضا را زيبا و مجلل تر خواهيد كرد. يكي از مواردي كه در انتخاب كاغذ ديواري براي فضاي اتاق نشيمن بايد توجه داشته باشيد همخواني داشتن رنگ و طرح كاغذ ديواري با مبلمان و ديگر وسايل موجود در آن فضا است تا براي شما فضا زيبا و آرام بخش خلق كند به جاي فضايي شلوع و بهم ريخته كه سبب دلزدگي شما شود. ديگر موردي كه در انتخاب رنگ كاغذ ديواري موثر است نورگيري و نورپردازي فضا اتاق نشيمن است. به دليل فضاي زياد ديوارها رنگ كاغذ در روشن و پرنور بودن فضا تاثير به سزايي دارد در اين موارد بايد در انتخاب رنگ از كاغذ ديواري هايي با رنگ روشن و طرح هاي ساده مدرن يا كلاسيك كه با وسايلتان همخواني داشته باشد انتخاب نماييد. براي انتخاب كاغذ ديواري واجب نمي باشد كه كل ديوارها را كاغذ ديواري نماييد مي توانيد فضاهايي مثل پشت تلوزيون كه بيشتر در ديد است را كاغذ ديواري كنيد و از ديگر ديوارها از رنگ يا پارچه ديواري يا ديوارپوش هاي سنگي يا چوبي يا آجري استفاده نماييد تا فضايي يكنواخت ايجاد نشود. در خيلي افراد با توجه به سليقه خود از دو رنگ و دو طرح مختلف كه با يكديگر همخواني دارد استفاده مي كنند. همخواني طرح و رنگ اين دو طرح اهميت به سزايي دارد تا سبب آشفتگي و بهم ريختگي فضا نشود.

يك راهنماي خريد كاغذ ديواري ديگر اين است كه در انتخاب كاغذ ديواري به ويژگي هايي كه فضا دارد توجه نماييد كه اگر فضاي كوچكي داريد كاغذ ديواري سبب شود خانه شما بزرگتر به نظر برسد، استفاده از كاغذ ديواري هايي كه طرح هاي آنها عمق دار است سبب مي شود فضا را بزرگتر به نظر بيايد. به طور مثال براي خانه هايي كه ديواري هاي بلند دارند بهتر است از كاغذ ديواري با طرح هاي افقي دارند استفاده شود، اين انتخاب سبب مي شود ديوارها كوتاه تر به نظر برسد و زيباتر شود.

خريد كاغذ ديواري

خريد كاغذ ديواري

راهنماي خريد كاغذ ديواري براي اتاق هاي مختلف

گرفتن راهنماي خريد كاغذ ديواري براي اتاق هاي مختلف مي تواند بسيار نقش مهمي داشته باشد. مثلا اگر فضاي خانه شما كوچك است و تمايل داريد فضا آرام و منظم داشته باشيد مي توانيد از كاغذ ديواري طرح دار با رنگ ملايم و طيف رنگ هاي خنثي را انتخاب نماييد و اگر دوست داريد فضايي شلوغ و پرانرژي را خلق نماييد از طرح هاي هندسي با رنگ هاي شاد و درخشان را انتخاب نماييد. اگر فردي تنوع طلب هستيد و رنگ ها و طرح ها در زمان كوتاه باعث دلزدگي شما مي شود بايد از طرح هاي ساده با رنگ ملايم استفاده نماييد كه شباهت بيشتري به رنگ داشته باشد.

از مطالبي كه شايد به نظر شما در انتخاب كاغذ ديواري اهميتي نداشته باشد كفپوش هاي خانه است اگر كف پوش هاي تيره و طرح دار در كف استفاده شده است از كاغذ ديواري هاي ساده با رنگ روشن استفاده نماييد تا فضايي روشن ايجاد شود و از خفه شدن فضا جلوگيري شود.

زماني كه كاغذ ديواري را انتخاب مي كنيد ممكن است كاغذ ديواري هايي كه قابل شست و شو باشند هزينه بيشتري را صرف كنيد ولي فايده كاغذ ديواري قابل شست و شو بودن را بعد از گذشت زمان متوجه مي شويد كه با استفاده از يك دستمال نم دار به راحتي آن را به روز اول باز خواهيد گرداند.

از ديگر فضاهايي كه در خانه مورد توجه قرار مي گيرد اتاق كودك است كه كودك ساعات زيادي از طول روز را در آن سپري مي كند و بايد فضا زيبا و آرامي داشته باشد. براي انتخاب رنگ و طرح كاغذ ديواري كودك بهتر است نظر كودكتان را نيز بپرسيد كه چه چيزي را دوست دارد. براي انتخاب طرح و رنگ اتاق كودك بايد به اين توجه داشت كه اندازه اتاق چقدر است طرحي را كه انتخاب مي كنيم سبب كم نور و دلگير شدن آن فضا نشود. به اين نكته بايد توجه زيادي داشت كه كودكان در حال رشد هستند و اين امكان كه زود به زود طرح و رنگ كاغذ ديواري شان را بخواهيم عوض كنيم مقدور نمي باشد. در انتخاب طرح و رنگ كاغذ ديواري اتاق كودك از روانشناسي كودك استفاده نماييد به طور مثال اگر فرزند شما كوچك است و علاقه به نقاشي روي ديوار دارد قسمتي از ديوار را با نصب كاغذ ديواري ساده پوشش دهيد تا كودكتان با نقاشي روي آن احساس آرامش داشته باشد.

اگر فرزند شما دختر است و در انتخاب رنگ كاغذ ديواري اتاق خواب آن دچار سردرگمي هستيد بهتر از رنگ هاي شاد استفاده نماييد تا فرزندتان را بيشتر سر ذوق بياورد.معمولا وسايل اتاق دختره ها از رنگ صورتي استفاده مي شود براي انتخاب رنگ كاغذ ديوار براي آن بهتر است از رنگ هاي نارنجي،زرد و رنگ هاي اين طيف استفاده نماييد تا با تلفيق رنگ صورتي زيبايي فوق العاده اي رابراي كودكتان خلق نمايد.هرگز براي اتاق دختراتان از رنگ هاي تيره يا طرح هاي شلوغ استفاده نكنيد زيرا باعث مي شود در روحيه كودكتان تاثير بدي داشته باشد.جنس كاغذ ديواري اتاق كودكان اهميت فراواني دارد كه صد در صد بايد قابل شست و شو باشد تا با گذشت زمان زيبايي خود را از دست ندهد و نگراني تميز كردن آن را نداشته باشيد و با استفاده از يك دستمال نم دار آن را به روز اول خود بازگردانيد.

منبع: راهنماي خريد كاغذ ديواري

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.