مدل كابينت

ارتيمان ارايه در زمينه خدمات و طراحي پارچه ديواري فعاليت دارد.

مدل كابينت

۱۶ بازديد

امروزه يكي از قسمت هايي كه در خانه به دكوراسيون آن اهميت فراواني مي دهند كابينت آشپزخانه است. طراحان كابينت آشپزخانه انواع مدل كابينت متنوع و فراواني را وارد بازار كرده اند كه هر كدام از مدل كابينت ها زيبايي ها منحصر به فرد خود را دارد و سبب مي شود افراد در انتخابمدل كابينت آشپزخانه خود سردرگم شوند و براي نهايي كردن آن زمان زيادي را فكر كنند تا تصميم بگيرند. با توجه به اين كه كابينت هاي هايگلاس، كابينت هايMDF  و … وارد بازار شده اند، مانند گذشته نمي باشد كه يكسري مدل كابينت هاي فلزي از پيش ساخته را آماده كرده باشند و شما مجبور به انتخاب آن باشيد؛ بلكه هر جنس كابينت در طرح و رنگ هاي متنوع را مي توان با ايده خوب مدل جديد و متفاوتي از كابينت آشپزخانه را خلق كرد. يكي از نكاتي كه طراح بايد در نوع كابينت توجه داشته باشد فضا و مدل آشپزخانه است تا بتوان از پرتي هاي فضا آشپزخانه نيز استفاده كرد. مدل و شكل كابينت ها بايد به گونه اي باشد كه بتوان تمام وسايل آشپزخانه را در آن قرار داد و همه وسايل جاي خود را داشته باشند و چيزي بيرون از كابينت نباشد و آشپزخانه اي منظم و مرتب ايجاد شود.

همچنين طراحي و نصب كابينت بايد به گونه اي انجام شود كه باعث زيبايي آشپزخانه شود زيرا آشپزخانه قلب خانه است و از تمامي قسمت هاي خانه قابل رويت است و در دكوراسيون داخلي خانه تاثير فراواني دارد.

مدل كابينت ها بستگي به طراحي دارد كه براي شما طرح را اجرا مي كنند كه چقدر ذوق و سليقه در اين كار دارد كه بتواند با توجه به فضاي آشپزخانه شما بهترين دكوراسيون كابينت را طراحي كند. براي اينكه دكوراسيون كابينت آشپزخانه شما زيبا و هنري باشد. براي اينكه بتوانيد كابينت مناسبي را براي آشپزخانه خود انتخاب كنيد، از شركت هاي خدمات كابينت استفاده كنيد و از تجربه آنها استفاده نماييد. طراح براي بازديد به محل مورد نظر مي رود و اندازه گيري هاي لازم را انجام مي دهد و در صورتي كه مدل كابينت خاصي مد نظر شما باشد را برايتان طراحي مي كند و به شما مشاوره مي دهند كه اين مدل براي آشپزخانه شما قابل استفاده و براي دكوراسيون داخلي خانه شما بهترين انتخاب است يا خير؟ زيرا اين افراد به غير از داشتن تخصص در اين كار چندين هزار نمونه كار را انجام داده اند و مزايا و معايب مدل كابينت هاي مختلف را مي دانند پس به پيشنهادهاي آنها توجه نماييد تا بهترين مدل كابينت را انتخاب نماييد تا پس از خريد و متحمل شدن هزينه از انتخاب خود پشيمان نشويد.

مدل هاي كابينت

انتخاب متريال نيز در كابينت آشپزخانه تاثير دارد زيرا ممكن است بعضي از متريال ها را نتوان مطابق طرحي كه شما دوست داريد ساخته شود. ممكن است در بعضي مواقع مدل كابينت را در جايي ديده باشيد و تمايل داشته باشد آن مدل براي شما طراحي شود در صورتي كه زيبايي يك مدل به غير از متريال استفاده شده و فضايي كه آن مدل در آن اجرا شده است نورپردازي است كه سبب مي شود كابينت ها زيبايي خود را بيشتر نمايان كند و اينكه جنس و رنگ كابينت نيز در روشنايي و تاريكي فضا تاثير فراواني دارد زيرا در مدل هايي كه از جنس هايگلاس با رنگ روشن  استفاده مي شود به دليل براق بودن سطح آن سبب مي شود انعكاس نور بيشتر شود و فضا بزرگتر و پرنورتر به چشم بيايد. در جديدترين مدل ها از كابينت هاي سقفي با طول زياد با توجه به سقف خانه ساخته مي شود و طبقات بيشتري را در كابينت قرار دهند و بهينه تر بتوان از آن استفاده كرد ولي براي آشپزخانه هاي كوچك چنين نمي باشد. كابينت ها را به گونه اي طراحي مي كنند تا بتوان وسايلي كه استفاده زيادي از آنها نمي شود را بالاي كابينت قرار داد. مدل كابينت براي آشپزخانه هاي مختلف متفاوت است و با توجه به ويژگي هاي آن فضا طراحي مي شود.

 

انواع مدل كابينت

 
انواع مدل كابينت
 

مدل  هاي كابينت به چندين دسته تقسيم مي شود اعم از كابينت هاي كلاسيك و كابينت هاي مدرن تقسيم مي شوند. اولين نكته اي كه در مدل كابينت كلاسيك و مدرن را مشخص مي كنند جنس متريال استفاده شده است در كابينت هاي كلاسيك از جنس چوب يا روكش چوب با مدل هاي مجلل براي خانه هاي بزرگ و ويلايي استفاده مي شود يكي از ويژگي هاي مدل كابينت كلاسيك دستگيره هاي طرح دار و پرزرق و برق است، اين مدل كابينت ها داراي ارتفاع كمتر با عمق بيشتر نسبت به كابينت هاي مدرن ساخته مي شوند. بيشتر كابينت هاي كلاسيك در بالاي آنها از مدل هاي تاج دار ساخته مي شود تا كابينت را مجلل و زيباتر نمايان كند. براي كابينت هاي مدرن از جنس هاي هايگلاس و نوعيMDF  استفاده مي شود با طرح هاي مدرن و نامرتب ساخته مي شود. با توجه به اينكه امروزه بيشتر خانه ها در مساحت كوچك ساخته مي شوند و فضاي آشپزخانه كم است از كابينت هاي مدرن استفاده مي كنند. انتخاب كابينت كلاسيك و مدرن در درجه اول بستگي به سبك ديگر وسايل منزل دارد اگر سبك آن مدرن است از كابينت هاي مدرن و اگر كلاسيك است از كابينت كلاسيك استفاده نماييد تا يكپارچه بودن سبك لوازم خانه فضا را زيبا و منظم نمايان شود.

در انتخاب مدل كابينت بايد به اينكه بعد از نصب كابينت به راحتي قابل استفاده باشد نيز توجه كرد، زيرا بعضي از كابينت ها در قسمت پرتي قرار مي گيرند و باز و بسته كردن درب آنها دشوار است و بهتر است از نوع درب هاي ديگر استفاده نماييد.

يكي از مدل كابينت هاي كه امروزه طرفدار زيادي دارد كابينت سفيد است كه زيبايي منحصر به فردي دارد و در كنار زيبايي خود مشكلاتي از جمله تميز نگداشتن آن نيز وجود دارد. از اين نوع مدل كابينت، بيشتر براي آشپزخانه هايي كه فضاي كوچك با سقف كوته دارن استفاده مي كنند تا فضا بزرگتر به نظر آيد. در آشپزخانه هايي كه از مدل كابينت سفيد استفاده مي كنند از وسايل رنگ هاي شاد استفاده مي كنند تا فضا داراي هيجان خاصي شود و نيز وسايل آشپزخانه را استيل انتخاب مي كنند تا در كنار رنگ سفيد تضادي را ايجاد كنند و آشپزخانه زيباتر شود.

منبع: مدل كابينت

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.