تعمير و نگهداري ساختمان

ارتيمان ارايه در زمينه خدمات و طراحي پارچه ديواري فعاليت دارد.

تعمير و نگهداري ساختمان

۱۵ بازديد

هر كدام از ما در محل كار يا خانه اي كه زندگي مي كنيم بعد از گذشت زماني قسمت هاي مختلف آنجا دچار خرابي و فرسودگي مي شود كه نياز به تعمير دارد. براي اينكه  در يك خانه يا محل كار يا منزل بتوان به راحتي زندگي كرد و فضايي زيبا و مدرن داشته باشيم لازم است هر چند وقت يك بار قسمت هاي كه خراب شده اند را تعمير و نگهداري كنيم. تعمير و نگهداري ساختمان از نكاتي است كه سبب مي شود با گذشت زمان آن ساختمان قابل زندگي باشد و اگر به تعمير و نگهداري آن توجه نشود بعد از گذشت چندين سال از عمر آن تبديل به خرابه اي مي شود. براي انجام تعمير و نگهداري ساختمان بايد توسط افراد ماهر و متخصص انجام شود در مرحله اول مكان را عيب يابي كنند و در مرحله بعدي به درستي تعمير را انجام دهند. تعمير در واقع جهت برطرف كردن معايب و بازسازي ساختمان در برابر عوامل آسيب زده در طول زمان مي باشد. يكي از قسمت هايي كه در خانه بعد از گذشت زمان دچار مشكل مي شود كاشي هاي سرويس بهداشتي است كه دچار لقي مي شود و با رفتن آب زير آنها و توجه نكردن به اين موضوع سبب نم زدگي به ديوارها مي شود. تعمير و نگهداري ساختمان كار سختي نيست فقط كافي است زماني كه فضايي دچار مشكل مي شود آن را به سرعت تعمير و بازسازي كنيم تا خرابي آنجا به جاي ديگر تاثير نگذارد.

زماني كه نم زدگي سرويس بهداشتي به ديوار انتقال پيدا كند بايد ديوارها را نيز تعمير كرد چون سبب برآمدگي رنگ، كاغذ ديواري و … مي شود و متحمل هزينه اي بيشتري مي شويد.

اهميت تعمير و نگهداري ساختمان

در بعضي مواقع تعمير و نگهداري ساختمان با مقداري كمي هزينه انجام مي شود و با گذشت زمان زياد سبب بيشتر شدن خرابي شده و هزينه و وقت بيشتري را براي تعمير آن بايد صرف كرد. در بازسازي خانه قديمي كه از تجهيزات گرمايشي و سرمايشي قديمي استفاده مي كردند و مدام خراب مي شود و تعمير و نگهداري آن براي ساختمان هزينه زيادي استفاده مي شود بهتر است از تجهيزات جديد استفاده كنند تا در مصرف انرژي صرفه جويي شود و با آرامش و راحتي بتوان از آنها استفاده كرد و هميشه نگران تعمير و نگهداري آن نباشيد. تعمير و نگهداري ساختمان به عهده مدير ساختمان است كه بايد فردي مسئوليت پذير و دلسوز باشد و بتواند به درستي قسمت هاي خراب شده را در اسرع وقت تعمير كند تا باعث دردسر افراد آن ساختمان نشود. در ساختمان ممكن است ترك هايي برروي ديوار ايجاد شود كه با ايجاد سرما و گرما آن ترك ها بيشتر مي شود و نياز به تعمير دارد. ترك هايي كه ايجاد مي شود انواع مختلفي دارد ممكن است سه گوشه ديوار يا سقف راه رو و … به وجود آيد كه هر كدام ممكن است با گذشت زمان خطراتي داشته باشد و موجب تخريب آن قسمت شود به همين دليل با مشاهده هر خرابي بايد در اسرع وقت به تعمير آن پرداخت. براي اينكه كارتان به درستي و با هزينه نازلتري انجام شود بهتر است از شركت هايي كه خدمات بازسازي ساختمان و تعمير و نگهداري ساختمان را انجام مي دهند مشاوره بگيريد و از تخصص آنها استفاده كنيد و كار خود را به دست افراد آماتور و غير حرفه اي واگذار نكنيد.

منبع: تعمير و نگهداري ساختمان

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.