آموزش نصب كاغذ ديواري

ارتيمان ارايه در زمينه خدمات و طراحي پارچه ديواري فعاليت دارد.

آموزش نصب كاغذ ديواري

۱۴ بازديد

در اين مقاله كوتاه قصد داريم آموزش نصب كاغذ ديواري را به صورت خلاصه توضيح دهيم و بدانيم نصاب كاغذ ديواري چگونه كاغذ را نصب مي كند.

لوازم مورد نياز جهت نصب كاغذ ديواري، ميزكار، چسب مخصوص كاغذ ديواري، چسب چوب، چسب پرايمر، نردبان، قلموي بزرگ نقاشي، كاردك تيز، متر، برس مخصوص كاغذ ديواري، ابتدا مي بايست زيرسازي ديوارها را انجام دهيم و پس از زيرسازي ديوار با استفاده از پرايمر، ابتدا طول ديوار را متر مي كنيم و به همان مقدار از رول كاغذ ديواري ولي چند سانتي متر بيشتر براي پرتي كار برش مي زنيم و سپس ساير رول ها را بر اساس همان رول بريده شده برش مي زنيم. پس از تركيب پودر چسب با آب و تهيه چسب لازم كاغذ ها را بر روي ميز كار پهن مي كنيم و پشت كار را خوب با قلموي نقاشي چسب مخصوص مي زنيم و هر قواره كاغذ ديواري چسب خورده روي هم جمع مي كنيم درست مثل يك سفره غذا كه در پايان جمع مي كنيم.

حالا نوبت به نصب كاغذ ديواري رسيده كه مي بايست بر روي نردبان رفته و از بالا گوشه هاي رول را با انگشتان دو دست ميگيريم و از چند سانتي متر پايين تر بر روي ديوار قرار مي دهيم و روي ديوار مي چسبانيم و اجازه مي دهيم تا رول كاغذ تا پايين باز شود. حالا مي بايست دقت كنيم درزي بين كاغذ ها باقي نماند و براي اين كار با ضربه زدن به كاغذ ديواري به سمت چپ و راست قواره ها را با هم تنظيم مي كنيم و با برس مخصوص روي كاغذ به آرامي مي كشيم تا خوب بچسبد و نيز حبابي از خود باقي نگذارد. سپس با تيغ موكت بري و كاردك چند سانتي متر پرتي هر قواره را با دقت مي بريم تا كار شكيل و زيبا شود. از چسب كاغذ ديواري نيز براي گوشه ها و لبه هاي كار استفاده مي كنيم تا خوب بچسبند و از ديوار جدا نشوند. نصب كاغذ ديواري اگر با كمي دقت و علاقه همراه باشد كار چندان دشواري نيست اما نمي توان منكر شد كه سختي هاي خود را نيز دارد.

البته دقت كنيد كه نصاب كاغذ ديواري اين روش را براي كاغذ ديواري هاي ساده و بدون طرح استفاده مي كند. در كاغذ ديواري هايي كه طرح هاي خاصي دارند مي بايست دقت كرد كه طرح ها در كنار يكديگر قرار بگيرند. البته روش كار و ابزار همان است اما در قسمتي كه مي خواهيد رول ها را برش بزنيد مي بايست قواره اول را برش بزنيد و ساير قواره ها را با طرح قواره اولي برش بزنيد تا گل هاي كار يا همان طرح ها در كنار هم قرار بگيرند.

منبع: آموزش نصب كاغذ ديواري

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.