دكوراسيون ديوار

ارتيمان ارايه در زمينه خدمات و طراحي پارچه ديواري فعاليت دارد.

دكوراسيون ديوار

۱۴ بازديد

اين مقاله اطلاعاتي در رابطه با تاريخچه دكوراسيون ديوار در كشورهاي مختلف ارائه مي كند. كه آن نيز يك مرور كلي از روش ها و منابع مورد استفاده براي جمع­ آوري كار ارائه مي­كند. در پژوهش هاي انجام شده روي كاغذ ديواري ها، بررسي دقيق تري بر روي طرح هاي مختلف ديوارهاي تزئيني خاص در قسمت ويژه، اتاق­ها و يا انواع كاغذ ديواري­هاي ارائه شده، انجام خواهد شد. اين مقاله تاريخ كل كاغذ ديواري­ ها و يا تمام طرح­هاي تزئيني ممكن، به جز در طول دوره­اي كه در طي آن هشت مورد انتخابي ما ايجاد شده، از اواسط قرن ۱۸ تا اوايل قرن ۲۰  را پوشش نمي­دهد. تمركز اصلي بر اصول روند تنظيم دكوراسيون ديوار در كشورهاي اروپايي، مانند انگلستان، فرانسه و آلمان است. آنها ايده ­هاي دكوراسيون مد روز را در فضاي داخلي استونيايي به نمايش گذاشته­ اند، كه همچنين به طور مختصر مورد بحث قرار گرفته است.

در ادامه پژوهش هاي انجام گرفته شده، به آدرس­دهي مواد و روش­هاي مختلف تاريخي توليد كاغذ ديواري پرداخته شده است. نويسنده هر دو روش دستي و اتوماتيك اعمال شده براي توليد كاغذ ديواري در طول دوره مذكور را توصيف مي­كند. براي درك بهتر چگونگي چسباندن كاغذ ديواري روي ديوار، به بررسي روش­هاي مختلف تاريخي نصب كاغذ ديواري پرداخته شده است. ابعاد مختلف از روش حفاظت، مرمت و بازسازي در رابطه با حفاظت از كاغذ ديواري تاريخي مورد بحث قرار گرفته است. درباره مسائل عملي مربوط به حفظ و نگهداري كاغذ ديواري در فضاي داخلي؛ در مرحله اول، خسارت­هاي مختلف و علل آنها مورد بحث قرار گرفته است. در مرحله دوم، مراحل مختلف فرآيند حفاظت توصيف مي­شود. هدف از اين مقاله بحث در مورد تمام روش­هاي اصلي حفظ كاغذ ديواري تاريخي در فضاي داخلي است. كه شامل روش­هاي بكار رفته براي حفظ كاغذ ديواري در محل و مرمت كاغذ ديواري در كارگاه است. براي پرداختن به روش­هاي حفاظتي توصيف شده، نويسنده با يكي از سرپرستان خود، ماركوس كرون، و ديگر كارشناسان در اين زمينه كاري، مشورت مي­كند.

سابقه تاريخي، شرايط، هدف از حفاظت و روش­هاي مربوط هر مورد به طور جداگانه مورد تجزيه و تحليل قرار گرفته است. براي بحث در مورد روش­هاي حفاظت در ارتباط با تئوري و روش حفاظتي معاصر تلاش شده است. نتايج حاصل از اين تحقيق و تصميم­گيري، در طي فرايندهاي حفاظتي در نتيجه تجزيه و تحليل به دست آمده است. مجموعه­اي از اصول حفاظتي مربوط به حفظ تعداد زيادي از كاغذ ديواري­هاي تاريخي در فضاي داخلي ارائه شده است. متن با عكس­هاي تاريخي ارائه شده از آرشيوهاي گوناگون، طرح­هاي كف، تصاوير ديجيتال و تصاوير گرفته شده، توسط نويسنده و يكي از ناظران او، ماركوس كرون، مصور شده است.

علاوه بر اين، مواد جمع آوري شده در طول كار عملي، موضوع انتخاب شده، حفاظت از كاغذ ديواري­هاي تاريخي، به طور عمده توسط مطالعات موردي در اينترنت (به عنوان مثال مجله حفاظت موسسه آمريكايي ۱۰ و مجله مقالات حفاظت ۱۱)، مجلات تخصصي پشتيباني، تلفيقي از مقالات و كنفرانس­ها، منتشر شده است. تاريخچه، الگوها و فنون كاغذ ديواري، توسط لسلي هاسكينز ۱۲ ويرايش شده و كاغذ ديواري در دكوراسيون داخلي، توسط گيل ساندرز، ۱۳ پايه­اي براي قسمت­هاي مختلف را شكل داده، كه بر انواع كاغذ ديواري و طرح­هاي تزئيني متمركز شده است.

اصول دكوراسيون در كشورهاي آلماني زبان توسط سابين توملر ۱۴ و يعقوب فون فالكه ۱۵ تشريح شده است. ايده­هاي عمومي دكوراسيون داخلي در انگلستان، فرانسه و جاهاي ديگر در طول قرن ۱۸ و ۱۹ توسط رابي جي.بليك­مور در كتابش از تاريخ معماري داخلي و بحث توصيف مبلمان مورد بحث قرار گرفته است. از مصر باستان به قرن نوزدهم اروپا ۱۶ در مورد استفاده از كاغذ ديواري در استوني به ميزان كمي نوشته شده است. روش مقاله بر اساس نظر سنجي­هاي كريستا كودرس ۱۷، آنتس هين، ۱۸ مارت كالم ۱۹ و يوهان مازته، ۲۰″ مشاهدات شخصي من”، مواد آرشيوي از آرشيو انجمن ميراث ملي و مجموعه عكس­هاي متعدد است (از آرشيو تاريخي استونيايي، موزه تاريخ استونيايي، موزه ملي استونيايي و ديگران).

روش­هاي توليد كاغذ ديواري در كتاب كار دكوراتور توصيف شده است. يك نماينده از دكوراسيون داخلي و سختي تئوري و عمل در تئوري پراكسيس، توسط فرديناند لوتمر،۲۱ و كاغذ­ديواري­ها در فرانسه در سال­هاي ۱۸۰۰-۱۸۵۰ توسط اوديله نول ۲۲ بررسي شده است، روش­هاي­ تاريخي نصب كاغذ ديواري استفاده شده از قرن ۱۸ تا به امروز توسط رابرت ام. كلي ۲۳٫ مورد بررسي قرار گرفته است. مواد مورد نظر در استفاده از كاغذ و رنگدانه ­ها در توليد كاغذ ديواري از منابع تاريخي توسط كاترين لين ۲۴ توصيف شده است. بحث اصطلاحات حفاظتي بر اساس دو منشور، منشور ونيز (۱۹۶۴) ۲۵ و منشور بورا (۱۹۹۹) .۲۶ مسائل فلسفي و نظري مربوط به حفظ و نگهداري معماري داخلي و معماري در تاريخ حفاظت معماري توسط يوكا يوكيلتو ۲۷، مورد بحث قرار مي­گيرد، و حفاظت از ساختمان­هاي تاريخي و مطالب آن، توسط ديويد وات و بليندا كولزتون ۲۸ ويرايش شده است. بينش عميق تر بر اصول كاغذ ديواري­هاي حفظ شده، توسط مقالات نوشته شده آندرا ام. گيلمور ۲۹، كاترين ال فرانگيامور ۲۹ و ريچارد سي نيلاندر ۳۱ ارائه شده است. اصول مختلف بازسازي كاغذ ديواري با جزئيات توسط ژان باتيست مارتين ۳۲ مورد بحث قرار گرفته است.

مواد در ارتباط با فرايندهاي مختلف حفاظتي بر اساس مشاهدات انجام شده در طول پروژه­هاي حفاظت از كاغذ ديواري هاي متعدد جمع آوري شده است. اين مواد توسط مقالات تخصصي مختلف تكميل شده است. به عنوان مثال، اصول اسناد و مدارك توسط روش­هاي حفاظتي مختلف ميشل مور ۳۳ و مواد مورد استفاده در حفاظت از كاغذ ديواري با جزئيات توسط امي كولير ۳۴ مورد بحث قرار گرفته است. سيستم­هاي نصب ژاپني و تفسير آنها توسط كارين تروشكه ۳۵، فيليپ مرديت، مارك سنديفورد و فيليپا ميپز ۳۶ و آندرا دراگوجويك مورد بحث و بررسي قرار گرفت، چهار روش اصلي رتوش سنتي توسط كنوت نيكولاس ۳۸ خلاصه شده است. علاوه بر اين، توماس مك­ كلينتون ۳۹ روش هاي مختلف پركردن و رتوش كاغذ ديواري در محل را مورد تجزيه و تحليل قرار داد. مروري تاريخي بر هفت جزء مورد پژوهش بر اساس مواد توسط مارگيت كوپ ۴۰، يك محقق از كاخ استرهاي در اتريش، و سيمونا پردسكو ۴۱، يك مسئول حفاظت نقاشي از موزه تئودور امان، در بخارست ارائه و گردآوري شد. ماري نومما ۴۲، معمار مسئول مفاهيم دكوراسيون داخلي در موزه ادبي استونيايي، يك مرور تاريخي كامل از وانه­مويزه ۴۲ و فضاي داخلي ارائه كرده است. اطلاعات تكميلي توسط منابع موجود در اينترنت و  آرشيو ارائه شده است. روش هاي حفاظت ذكر شده در مطالعات، بر اساس منابعي كه قبلا ارائه شده، مورد تجزيه و تحليل قرار گرفته و مشاهدات شخصي نويسنده شرح داده شده است.

منبع: دكوراسيون ديوار

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.