آموزش نصب پارچه ديواري

ارتيمان ارايه در زمينه خدمات و طراحي پارچه ديواري فعاليت دارد.

آموزش نصب پارچه ديواري

۱۲ بازديد

با به كار بردن پارچه به جاي كاغذ بر روي ديوار مي توانيد زيبايي هاي بيشتري خلق كنيد. در اينجا قصد داريم آموزش نصب پارچه ديواري را براي شما توضيح دهيم.

براي نصب پارچه ديواري به وسايلي نياز داريم اعم از: خمير چسب ديوار، ابزار صاف كننده، بتونه ديوار پوش، غلتك و ظرف رنگ، پارچه مرطوب، تيغ موكت بري و … با استفاده از اين وسايل مي توانيم پارچه ديواري را خيلي تميز و مرتب نصب كنيم. براي نصب پارچه بايد دقت و ظريف كاري زيادي انجام دهيم.

 

زير سازي
در ابتدا فضا مورد نظر براي نصب پارچه ديواري را از عرض و طول اندازه گيري مي كنيم. براي نصب پارچه به ديوار نياز است پشت آن پارچه يا اكريليك چسبانده شود تا پارچه بهتر به ديوار نصب شود. در مرحله بعدي اين است كه زير ساخت ديوار را صاف كنيم و به اصطلاح زيرسازي ديوار را انجام مي دهيم. اگر جاي ميخ يا سوراخي هست با بتونه پركنيم و بعد ديوار را سنباده مي كشيم كه كاملا صاف شود و بعد يك دستمال مرطوب كل فضا را تميز مي كنيم و در مرحله بعدي يك لايه بتونه برروي ديوار ميزنيم و چند ساعت اجازه مي دهيم كه كامل خشك شود.

چسباندن پارچه ديواري

 
 

براي نصب پارچه ديواري  بعد از انتخاب جنس پارچه ديواري و كيفيت و طرح آن را با توجه به اندازه هاي دقيق كه داريم برش مي زنيم. از هر طرف چند سانتيمتر اضافه تر برش مي زنيم تا هنگام نصب راحت تر بتوانيم بچسبانيم و بعد از نصب قسمت هاي اضافه را مي بريم. در مرحله بعدي خميرچسب را در سطلي آماده مي كنيم، با كمك قلم مو چسب را به ديوار از بالا تا پايين مي زنيم. با توجه به طرح نهايي، پارچه ديواري را روي چسب مي چسبانيم و با استفاده از وسيله اي حباب هاي زير ديوار رفع مي كنيم كه آن حباب ها باعث نشود پارچه از ديوار جدا شود.

در مرحله نهايي فضاهايي مانند پريز برق و… را با استفاده از كاتر برش مي زنيم.

پارچه كوبي

 
 

روش ديگري براي نصب پارچه روي ديوار پارچه كوبي است. در اين روش ابتدا پاكسازي ديوار انجام مي دهيم و بعد با استفاده از نمد بهداشتي الياف پارچه را روي ديوار نصب مي كنيم. در اين روش از هيچ نوع چسب و نوار چسبي استفاده نمي شود. پارچه ديواري حتما بايد خيلي خوب كشيده شود تا هيچ حباب زير آن ايجاد نشود كه هم در ماندگاري برروي ديوار تاثير مي گذارد و هم از زيبايي آن كم مي كند.

منبع: آموزش نصب پارچه ديواري

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.